Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

zondag 12 juli 2015

Van de stad naar Stad, part 1

En dan is het eindelijk tijd om in de auto te stappen naar Stad aan 't Haringvliet voor de bezichtig van "mijn" huisje. 's Middags met een vriendin heerlijke afleiding gehad op de Kaapse Markt in Katendrecht. Wellicht hierover in een andere post meer.

Dankbaar dat er iemand met me mee gaat. Ik ken mijzelf, van de foto's al helemaal hoteldebotel en objectief kijken wordt dan lastig. Het is een drukke boel, de huidige bewoners zijn voltallig aanwezig, maar ook de eigenaresse en haar man. Maar ik zie niemand, ik zie het huis! Een heerlijke woonkamer met open haard en al is het dan zo'n 25 graden buiten op dit moment, in mijn gedachten brandt deze al. Een oud huisje, een wenteltrap, beetje bukken, "wees voorzichtig", het maakt me niet uit. Ik wil het, ik wil het, ik wil het. Dat het een ruime overloop is met mooie ingebouwde kasten en 2 slaapkamers waarvan er eentje zelfs airco heeft werkt hier zeker aan mee. In de achtertuin een ruime schuur, ik zie mijn spullen er al staan....In de steeg daarachter plaats voor een autootje, maar ook even een blik op mijn oude huis! Het voelt goed om hier weer te zijn.

We nemen afscheid. Maandag krijg je of een telefoontje dat onze keuze op jou gevallen is of een mailtje dat we verder gaan met iemand anders. 

Tijd voor de meegebrachte picknick op het strandje van Stad, zoals Stad aan 't Haringvliet in de volksmond heet.

En dan telefoon.....telefoon op zaterdagavond? De eigenaresse van "mijn" huisje: "Claudia wij zouden het heel erg fijn vinden als jij in ons huis gaat wonen" "Echt?" "Ja echt!!!"

Ik ga van de stad weer naar Stad, al durf ik het bijna nog niet te geloven....



10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf meis... Helemaal leuk... Ben zo blij voor je ....๐Ÿ˜—๐Ÿ’‹❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf meis... Helemaal leuk... Ben zo blij voor je ....๐Ÿ˜—๐Ÿ’‹❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwwww zo blij blij blij....yes yes yes !!!....gefeliciteerd!!!!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je dat het kippenvel over mijn lijf loopt nu ik je post gelezen heb!! Dat gelukspoppetje heeft echt geholpen ;-)! Werk aan de winkel maar zรณ geweldig leuk voor je. Van harte gefeliciteerd, lieve Claudia!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh yes, dit is je zooo gegund!! Wat een geweldig nieuws xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat gaaf, en wat gun ik het je.
    Het inpakken van je spullen en de verhuizing word straks een feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is je van harte gegund! Geweldig vooruitzicht..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig nieuws... jeetje, helemaal gelukt dus...
    Wat ben ik blij voor je meid, ik gun het je zo...
    Al snel? Afijn, jij weet wat je de rest van deze zomer gaat doen... en daarna lekker die haard stoken...
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd Claudia, echt ontzettend leuk voor je!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis