Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

zaterdag 19 maart 2016

FRANCQ COLORS





Vanuit mijn functie als bestuurslid van BNS Crisp, de Nederlandse beroepsvereniging voor stylisten, uitgenodigd door Hilde Francq van Francq Colors Trend Agency voor de primeur van haar nieuwe trendpresentatie Spring Summer 2017. Wat een eer!

Met de trein op weg naar Antwerpen, al een hele belevenis, normaal rij ik altijd met mijn autootje. Het voelde een beetje als een schoolreisje. Eerst met mijn collega’s heerlijk geluncht en daarna door naar een prachtige zaal in het Koninklijk Atheneum Antwerpen.





Hilde wist me te boeien met haar verhaal, zeven trends ondersteund door zowel beelden en muziek passend bij haar uitleg.

Mijn voorkeur ging uit naar de trend Retreat (hoe kan het ook anders met als hoofdkleur roze): Tijd en introspectie zijn de nieuwe luxe. De moderne mens wordt een luxekluizenaar en sluit zich af van de drukte van alledag. Hij vlucht in een wereld vol schoonheid, met aandacht voor eenvoudige maar helende rituelen en de trend Cultivate (afgelopen jaren zowel in de stad als op het platteland gewoond): De esthetiek van het platteland komt naar de stad. Het resultaat is een huwelijk van strak en organisch, van moderne architectuur met zorgvuldig gekozen natuurelementen. Craftsmanship wordt op een gesofisticeerde manier geïnterpreteerd.





Afgelopen najaar ook al een trendpresentatie bijgewoond van Saskia ten Cate (tijdens de Vakdag van BNS Crisp). Haar Trend Compass blader ik nog regelmatig door. Bijzonder om te ontdekken dat in beide presentaties dezelfde elementen voorbij kwamen.

Met mijn persoonlijke ietwat behoudende, landelijke voorkeur ging er een wereld voor mij open. Volgend jaar wil ik zeker weer!!!

7 opmerkingen:

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis