Van een huis je thuis maken...van een thuis een huis maken... VAN TOT (T)HUIS

dinsdag 24 september 2013

Kleuradvies



Afgelopen zaterdag heb ik tijdens de woondag bij Gamma in Middelharnis als Historstyliste de kleuradviezen mogen verzorgen. Het was een drukke dag. Vijf minuten na binnenkomst, ik was mijn spullen nog aan het uitpakken stond de eerste dame al aan mij tafel. Zij was direct geïnspireerd door het door mij meegebrachte moodboard met als thema herfst. Haar woonkamer wordt binnenkort geschilderd in warme kleuren in plaats van RAL 9010, de meest gebruikte roomwit in Nederland.

Histor geeft met hun nieuwe serie The Color Collection antwoord op de nu zo populaire krijtverven en is een kalkmatte muurverf met zeer mooie kleuren. Tweemaal heb ik deze kleuren kunnen adviseren, het beloofd een kleurrijk najaar te worden hier op ons eiland.

Verder kwamen er veel grijzen voorbij. Na al dat grijs stonden er ineens twee zusjes aan mijn tafel. Binnenkort wordt er een broertje bij hen geboren en nu wordt er van kamers gewisseld. De meisjes mochten zelf de kleuren kiezen voor hun nieuwe kamers. En kleur werd het! Lieve meisjes kozen voor behang van Lief en aan mij om daar een mooi kleurpalet op af te stemmen. Grootste zus koos voor roze en straks ook grote zus had als lievelingskleur oranje.



Echt mooie foto's zijn het niet geworden, maar fotograferen met je telefoon in een bouwmarkt is lastig. Jammer dat ik het eindresultaat straks niet in het echt kan bewonderen.

6 opmerkingen:

  1. O, ik kan me goed voorstellen dat het jammer is om niet te kunnen zien wat er van je adviezen terecht is gekomen... ik zou daar ook erg nieuwsgierig naar zijn!

    Heb net eventjes lekker bijgelezen op je blog na een blogloze zomer, heerlijk!!!

    Groetjjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te doen! Wel jammer dat je dan het resultaat niet kan bekijken!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt mij erg leuk om te doen, vooral wanneer je ziet dat je ideeën aanslaan en overgenomen worden!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je de meisjes zo blij hebt kunnen maken. En kan me voorstellen dat je het resultaat zou willen zien.. Wie weet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Claudia,
    Wat geweldig dat je zoveel mensen van goed advies hebt kunnen voorzien. En ja, jammer dat je dan niet kunt zien wat ze er uiteindelijk mee doen...
    Ik wens je een heerlijke rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je mensen hebt weten te inspireren, dat is uiteindelijk je doel.
    lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je de tijd neemt om een reactie bij me achter te laten.

Groet,
Claudia Leertouwer
van tot (t)huis